Minik Kızılcahamam Turu

bazlama-diyari-kizilcahamam

Merhaba güzel ailem. Bayramın son günü yaptığımız mini minnoş Kızılcahamam turumuzu bloğuma da eklemek istedim ki geçtim bilgisayarın başına. Öncelikle asıl gitme amacımız Kızılcahamam’ın meşhur hamamlarından faydalanmaktı.
Gitmişken gezmemek de olmazdı tabiiki. Sabah saat 09:00 gibi Ankara şehir merkezinden yola çıktık. Tahmini olarak da 11:00 gibi oradaydık.
Şehir merkezinin girişinde Kızılcahamam Bazlamasıyla ünlü olduğu için üzerinde Bazlama Diyarı yazan bir maket bulunuyor.

kizilcahamam-camlik-restaurant-kizilcahamam-camlik-restaurantkizilcahamam-restaurantlari

Yola çıkarken yemeğimizi de orada yeriz diye planladığımız için ilk işimiz karnımızı doyurmaktı. Her zaman internetten bakınıp yemek yediğimiz yerlerin sonucu hüsran olduğu için bu defa da kafamıza göre bir yere girmek istedik.
Dış görünüşüne aldanıp girdiğimiz Çamlık Restaurant tam anlamıyla bir rezaletti.  Restaurant personeli bizi içeri davet ederken birçok çeşit sayıp ikna ederek müşteriyi davet ettikten sonra başka bir personel şuan sadece kahvaltı seçeneğimiz mevcut deyip ocakların henüz hazırlanmadığını söylediler. Anlayacağınız kendimiz gidince de pek de bir fark olmuyormuş. Sonuç yine hüsran. 😀 İki fotoğrafta aynı demeyin sol tarafta bulunan bazlama masanın en lezzetli yiyeceğiydi. Ona özel çekim olması lazımdı. 🙂

cerenin-dus-gemisicerenin-dus-gemisi-kizilcahamam

Kızılcahamam çarşının orta yerindeki şelale muazzamdı. Şelalenin tamamını fotoğraflamak caddenin ortasından çekileceği için imkansızdı. O yüzden bizde parça parça fotoğraflamak zorunda kaldık. Yine de idare eder yani. 🙂

sehitler-aniti-kizilcahamamsehitler-anitisehitler-aniti1

Yine çarşı merkezde bulunan; ülkemiz için önemli bir anıt olan Şehitler Ağacını da ziyaret ettik. Ağacın üzerinde 1980’den itibaren terörle mücadelede şehit olan askerlerimizin künyeleri yer alıyor. Eserin üzerindeki tabelada, “Kuvâ-yi Milliye Destanı” şiirinde geçen ” Onlar ki, toprakta karınca, suda balık, havada kuş kadar çokturlar; korkak, cesur, câhil, hakîm ve çocukturlar ve kahreden yaratan ki onlardır, destânımızda yalnız onların maceraları vardır.” dizelerini hatırlatmakta. Heykeltraş Dr. Derviş Özer tarafından büyük emek ile yapılan ülkemizdeki herkes tarafından görülmeyi hak eden bir anıt.

soguksu-milliparkkizilcahamam-soguksu-millipark

Kızılcahamam gezimiz bitmedi… 🙂 Sırada Soğuksu Milli Parkı var. Eşim beni parkın en yüksek tepesine çıkardı. Birçok uçurum ve virajı aşarak arabayla çıkarken yüreğim ağzıma gelmedi değil hani. Görüntü sizce de şahane değil mi? Yanımda birkaç tane makyaj malzememi de getirmiştim. Fırsattan istifade onlarında fotoğrafını çektik. 😀

kizilcahamam-jakuzilerkizilcahamam-jakuziler-kizilcahamam-hamamkizilcahamam-jakuzi

Veee geldik en güzel bölüme 🙂 Kızılcahamam termal bir bölge olduğu için otelleri bol olan bir ilçe. Bizde sadece bayram dolayısıyla gittiğimiz ve sadece bir günlük gezi olduğu için Kızılcahamam Belediyesi‘ne ait jakuzileri tercih ettik. 1,5 saatliğine oda kiraladık. Ortamın güzelliğine kapılıp fotoğraf çekemedim. Görseller belediyenin sitesinden alıntı. Kızılcahamam’ın suları termal olduğu için su kükürtlüydü. Fotoğrafta gördüğünüz gibi fazla berrak değildi. İlk görüldüğünde kirliymiş gibi algılansa da aslında o suların kükürtlü olmasından dolayı rengi o şekilde görünüyordu. Ortam gayet hijyenikti. Çok ama çok memnun kaldık. Ayrıca bu hamam macerasından sonra şunu fark ettim. Normal zamanda gün aşırı yağlanan saçlarım 3. gününde çok az bir miktar yağlanmıştı. Faydasını hemencik gözlemledim. 🙂

bazlama-diyariispanakli-borek

Son olarak Kızılcahamam’dan evimize doğru yol alacağımız zaman meşhur bazlamadan alıp getirmemek olmazdı. Birde bu güzel nimetleri hanım teyzelerimizin yaptığını geçerken gördüğüm için özellikle buradan almak istedim. Biraz da acıkmıştık ıspanaklı börekleri görünce de dayanamadık. Acıktığımızdan herhalde herhangi bir ekstra özelliği olmamasına rağmen böreği de çok sevdik. 🙂 Bazlamayı uzun uzun anlatmama gerek dahi yok. Çok lezzetliler…

kizilcahamam-turu

Kızılcahamam’da gezilecek tarihi birçok yer mevcut. Fakat bizim vaktimiz kısıtlı olduğu için ancak bu kadar gezebildik. Seni çok sevdim (özellikle jakuzileri) Kızılcahamam. Tekrar geleceğim… Bir sonraki görüşmemize kadar hoşçakal…