Kapadokya’da Bir Günümüz

Herkese merhaba sevgili blog ailem. Bugün Kapadokya’da geçirdiğimiz bir günü ve gezi deneyimlerimizi anlatacağım. Aslında eşim Kapadokya’da otel ayarlayıp birkaç gün gidip birlikte ailece kalmak istiyordu. Fakat ben Kapadokya’ya giden birkaç arkadaşımdan aldığım yorumlardan sonra açıkçası gereksiz pahalı fiyatlarda olan  Kapadokya otellerine para bağlamak istemediğim için günü birlik gittik.

Bu fotoğraf Müslüm Baba anısına Ankara-Kapadokya Yolu’nda çekilmiştir.♥

kapadokya-ankara-yolu

Kapadokya’dan genel olarak bahsetmek gerekirse; 60 milyon yıl önce Erciyes, Hasandağı ve Göllüdağ’ın püskürttüğü lav ve küllerin oluşturduğu yumuşak tabakaların milyonlarca yıl boyunca yağmur ve rüzgâr tarafından aşındırılmasıyla ortaya çıkan bölgedir.

En batıda Aksaray’dan başlayan Kapadokya; NevşehirNiğdeKayseri ve Kırşehir illerinin bulunduğu bölgeye doğru yayılıyor. Bizim bildiğimiz hali ile daha turistik olan Uçhisar, Göreme, Avanos, Ürgüp, Derinkuyu, Kaymaklı, Ihlara ve çevresine ise Kayalık Kapadokya ismi veriliyor. Kapadokya’da doğal ve kültürel varlık olarak öne çıkan Göreme bölgesi, 6 Aralık 1985 tarihinden bu yana UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde yer alıyor.

nazar-boncugu

İlk olarak rotamız Göreme’ydi. Zaten araştırdığımız kadarıyla gezilecek çoğu yer Göreme’deydi. Giriş’te şu meşhur nazar boncuklu ağacın yanında hemen fotoğraf çekildik. Tam karşısında küçük bir dükkan vardı. İçerisinde el işçiliği çömlekler, cezveler, fincanlar satılıyordu. Birazcık orayı gezip ayrıldık.

Sonrasında Göreme’nin seyir tepesine çıkıp, heybemize yeni fotoğraflar ekledik.♥

kapadokyada-bir-gun

Açık hava müzeleri, kapalı müzeler dahil hepsine giriş ücreti çok pahalıydı. Yanılmıyorsam 60 tl – 100 tl arasındaydı biletler. Biz müzelere girmeyi tercih etmedik ve ücretsiz gezebileceğimiz neresi varsa gidip gezdik. Ciddi anlamda kendi ülkemizde turistiz. Müzeleri bile rahatça gezemiyoruz. Bundan sonra müze kart çıkarmak bize farz oldu artık.

Bunun haricinde atv turlarına binmek istedik. Kişi başı fiyatına 250 tl dediler. Düşünebiliyor musunuz 250 tl? Türkiye şartlarında ve özellikle şu pandemi döneminde insanlar bu kadar sıkıntıdayken bu fiyatlar nedir böyle?Resmen para tuzağı olmuş buralar. Daha bitmedi anlatacaklarım gelin gelin…

kapadokya-balon

Şu minyatür balonun yanında fotoğraf çekilmek bile ücretliydi. Biz bunu bilmeden arkadan dolanırken rast gele çekildik. Yukarı yanına çıktığımızda kendi telefonumuzla çekileceğimiz fotoğrafa bile ücret istenildi. ŞAKA GİBİ!

Minyatür balonun yanında develer falan vardı. Söylememe gerek var mı ? Tabii ki deveyle de fotoğraf çekilmek paralıydı.!

cappadocia-balloon

Neyse ki ortada otlayan bir at gördük de bedavaya çekildik bir fotoğraf. 🙂

kapadokya-gezisi

Sonra Göreme’nin küçük bir çarşısı vardı orayı gezdik. Fincan takımı alacaktım sonra dönüşte unuttuk. Kısmet olmadı. 🙂

kapadokya-carsikapadokya-carsi-

Ve Göreme Dalton Kardeşler At Çiftliği. Atlar harikaydı. Burada bir sürü fotoğraf ve video çekildik. Biraz yukarısında ahırlar, seyir tepeleri vardı. Tabana kuvvet biraz yürüdük. Güzel fotoğraflar çekildik. Fotoğraflar boool.♥ Okumaya devam edin…

kapadokya-at-ciftligikapadokya-at-ciftligi-kapadokya-gezikapadokya-urgupurgupcappadociakapadokya

Şimdi Ürgüp’teyiz. Ürgüp Göreme’ye nazaran daha şehir hayatına bürünmüş bir ilçe. Bir müzesine girecektik fakat çok kalabalıktı. Covid’den dolayı göze alamayıp ondan da tam kapıdan girecekken geri döndük. Dışarıdan fotoğrafını çektim.

nevsehirnevsehir-urgup

Daha gezeceğimiz birçok ilçesi olmasına rağmen ben Ürgüp’te çok sıkıldım ve Ankara’ya dönmek istedim. 🙂 Dönmeden Gomeda Vadisi’ni görmek istedik. ÜRGÜP merkeze biraz uzak kalsa da gittik. Manzarası çok hoş olan bu vadiyi kuşbakışı izledik.♥

gomeda-vadisigomeda-vadisi-urgup

Ve artık bizim için dönüş vakti gelmişti. Geldikten sonra iyiki birkaç günlüğüne gelmemişiz dedik. Kısacası kızımın eğlenmesi dışında bizim için sıkıcı bir gezi oldu. Ve böylece Kapadokya defterini kapatmış olduk.

Gelmek isteyenler için ufak bir hatırlatma; günü birlik gelip heryeri gezmek istiyorsanız iki kişi için cebinizde en az 2.000-3.000 tl’niz olmalı. Yada turlarla gelmek en mantıklısı. Biz görmüş olduk ve yetti.♥

gomeda-vadisi-

Son olarak Nevşehir’de yemek yiyip ayrılalım dedik. Demez olsaydık. Bolu Et Mangal’da kebap, köfte sipariş verdik. İddia ediyorum hayatımda yediğim (nimete böyle denilmez ama) en kötü kebap ve köfteydi. Köfteler kokuyordu. Şikayetimize rağmen kaldırıp aynı köfteyi tekrar getirdiler. Ve inanır mısınız bu mekan tıka basa doluydu. Kusura bakmayın canım Nevşehir’liler ama ağzınızın tadını bilmiyorsunuz be!

Bunu instagramda paylaştığımda takipçilerimden aynı yerle alakalı kötü yorumlar da geldi. Yalnız değilmişim düşüncemde.

Neyse şimdilik ben kaçar…

bolu-et-mangal

Buraya kadar okuduysanız, teşekkür ederim. Umarım yazımı faydalı bulmuşsunuzdur. Beni yakından takip etmek isterseniz instagramdan esrauludag_ hesabımdan takip edebilirsiniz. Bir sonraki yazımı heyecanla yazmak için şimdilik küçük bir mola…☺